Skip to Content Contact Us
טיפים לבחירת לוח לחריטה מתאים למכונה

טיפים לבחירת לוח לחריטה מתאים למכונה

אנשי מקצוע רבים בתחום השילוט, הפרסונליזציה והמתנות שואלים את עצמם איך לבחור את לוח החריטה המתאים למכונה איתה הם עובדים.

התשובה לכך אינה פשוטה ותלויה באופי העבודה אותה מבצעים. מומלץ לשאול את השאלות הבאות:

  1. באיזה מכונה משתמשים – מכונת חריטה או מכונת לייזר
  2. האם השילוט מיועד לשימוש פנימי או חיצוני?
  3. האם נדרש לוח קשיח או גמיש?
  4. איך יוצמד השילוט. האם נדרש דבק בגב הלוח?
  5. מה אופי העבודה – שילוט סטנדרטי/שילוט ייחודי/מתנות/אביזרי פרסום וכד'

הסקירה שלהלן תסייע בידכם לקבל החלטה על הלוח המתאים לצרכיכם.

החומר ממנו עשוי לוח החריטה

לוח דו שכבתי המיועד למכונת חריטה עשוי מחומר פלסטיק הנקרא ABS. לעומת זאת, לוח דו שכבתי המיועד למכונת לייזר עשוי בחלקו העליון ממשטח אקריל של מיקרונים בודדים. כפועל יוצא, מתקבלת תוצאה אופטימלית במהלך סימון ובעיקר חיתוך בלייזר. חשוב להדגיש כי עבודה במכונת לייזר עם לוח המיועד למכונת חריטה גורמת לבלאי מואץ של המכונה והתוצאה שתתקבל אינה איכותית כמו זאת המתקבלת בשימוש במכונת לייזר.

ייעוד השילוט 

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הייעוד הסופי של השילוט. לוחות דו שכבתיים סטנדרטיים מפלסטיק אינם עמידים בתנאי חוץ. המשמעות היא שלאחר תקופה קצרה השכבה העליונה של הלוח דוהה והסימון אינו ברור. כאשר נדרש שילוט עמיד בתנאי חוץ, מומלץ להשתמש בלוח דו שכבתי המיועד לעבודה עם מכונת לייזר או בלוח אלומיניום אנודייז. 

חשוב: ניתן להשתמש במכונת חריטה בלוחות המיועדים למכונת לייזר אך לא מומלץ להשתמש במכונת לייזר בלוחות למכונת חריטה.

סוגי לוחות חריטה

סוגי לוחות חריטה

לוח פלסטיק לחריטה

לוחות הפלסטיק הן למכונת חריטה והן למכונת לייזר מגיעים בדרך כלל בעובי של 1.3-1.5 מ"מ. עובי זה נותן מענה למרבית צרכי השילוט. עם זאת, ניתן למצוא גם לוחות, במגוון צבעים, עבים יותר בטווח של 2.4-3.2 מ"מ ולוחות דקים בעובי 0.8 מ"מ.

כמו כן, קיים לוח דק וגמיש בעובי 0.25 מ"מ. הלוח, הידוע בשם Flexilase™, מתאים לשימוש פנימי וחיצוני. שכבת פני השטח של הלוח עשויה מיקרונים בודדים ומבטיחה דיוק ועדינות במהלך חריטה וחיתוך בלייזר CO2 או במכונת חריטה. ניתן ליישם אותו על משטחים שטוחים, קעורים או קמורים ומגיע במגוון רחב של צבעים סטנדרטיים. לוחות אלה מסופקים עם דבק בגב הלוח לנוחות תפעולית מקסימלית.

לוחות פרספקס

לעבודות בהן נדרש שילוט ייחודי תוכלו למצוא אצלנו לוחות אקריל (פרספקס) במגוון צבעים ומספר אפשרויות עובי. סדרת האקריליק מתאימה במיוחד לחיתוך בלייזר כדי ליצור תקשורת חזותית, תצוגות, מתנות, פריטי קידום מכירות, גביעים ופרסים. אקריליק עמיד ושקוף, נותן אלטרנטיבה אמיתית לזכוכית. המגוון כולל גם לוח אטום (שחור ולבן צד מט וצד מבריק), חלבי, ניאון או לוח אקריל מראה (זהב או כסף).

לוח עץ לחריטה

חומר נוסף בעל אפקט ייחודי הוא לוח עץ המיועד לחריטה וחיתוך במכונת לייזר. הלוח הוא טבעי לחלוטין וידידותי לסביבה. זמין באשור, אלון, אגוז ליבנה ובעובי 0.4 מ"מ עד 4.5 מ"מ. העץ מתאים במיוחד לשילוט פנים, דגמים אדריכליים, מתנות וכל יישום יצירתי.

לסיכום, חשוב מאוד לבחור את החומר המתאים לסוג המכונה ולשימוש אליו נועד. מומלץ לבחור בחומר איכותי, שמאפייניו עקביים וזאת על מנת לחסוך בפחת מיותר ולקצר את זמן העבודה.

המומחים של גרבוגרף ישראל (טכנולוגיות) בע"מ עומדים לרשותכם. לייעוץ ומידע נוסף צרו עמנו קשר.

עוד כתבות קשורות

לכל הכתבות
Back top top