Skip to Content Contact Us
חיתוך פלסטיק בלייזר

חיתוך פלסטיק בלייזר

מה היא בכלל טכנולוגיית חיתוך בלייזר? 

אם בעבר השתמשו בלייזר ליישומי ייצור תעשייתי, כיום הוא נמצא גם בבתי ספר, עסקים קטנים, משרדי אדריכלים ועוד. חיתוך בלייזר עובד באמצעות מיקוד קרן לייזר בעלת הספק גבוה. לדוגמה, ביישומי CNC מכוונים את קרן הלייזר לחומר הגלם, תוך שימוש במערכת בקרת תנועה. קרן הלייזר הממוקדת מופנית אל החומר, ואז הוא נמס, נשרף, מתאדה, או מועף על ידי סילון גז, ומשאיר גימור משטח איכותי.

אילו חומרים ניתן לחתוך בלייזר?

בטכנולוגיית לייזר ניתן לחתוך מגוון רחב של חומרים:

  • מתכות: למשל נירוסטה, פלדת פחמן, אלומיניום, פליז ונחושת. סוגים שונים של לייזרים, כגון לייזרים CO2 או לייזרים סיבים, משמשים בהתאם למתכת הנחתכת.
  • עץ: לייזר יכול לחתוך דרך סוגים שונים של
  • עץ, כולל דיקט, MDF (סיבי לוח בצפיפות בינונית), עץ מלא ופורניר.
  • פלסטיק: חיתוך פלסטיק בלייזר יעיל לסוגים שונים של פלסטיק, כולל אקריליק (PMMA), פוליקרבונט (PC), פוליפרופילן (PP), אקרילוניטריל בוטאדיאן סטירן (ABS), ופוליוויניל כלוריד (PVC).
  • בדים וטקסטיל: לייזר נמצא בשימוש נרחב בתעשיית הטקסטיל, לשם חיתוך מדויק של בדים, עור, לבד וחומרים סינטטיים.
  • נייר וקרטון: לייזר מאפשר חיתוך מורכב ומפורט של חומרי נייר וקרטון, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד ביישומי אריזה, הזמנות ושילוט.
  • זכוכית: ניתן להשתמש בטכנולוגיית לייזר לחיתוך וחריטה של ​​זכוכית, אם כי התהליך עדין יותר ודורש לייזרים מיוחדים.
  • קרמיקה: חיתוך בלייזר משמש גם בתעשיית הקרמיקה לעיצוב וחיתוך מדויק של חומרים קרמיים.

חשוב לציין שהתאמת חיתוך בלייזר לחומר מסוים תלויה בגורמים כמו עובי החומר, צפיפותו ותכונותיו הרפלקטיביות. בנוסף, חומרים מסוימים, כגון PVC או חומרים המכילים כלור, עלולים לשחרר אדים מזיקים כאשר חותכים אותם בלייזר, מה שמחייב אמצעי זהירות ובטיחות נאותים.

לאילו צרכים מתאים חיתוך פרספקס בלייזר?

פרספקס (PMMA), הוא חומר פופולרי בחיתוך לייזר הודות לתכונותיו הייחודיות. חיתוך פרספקס בלייזר מתאים במיוחד ליישומים הבאים:

  • שילוט: ניתן לחתוך פרספקס בקלות לצורות וגדלים שונים. החיתוך בלייזר מאפשר עיצובים מדויקים ומורכבים, מה שהופך אותו לאידיאלי ליצירת שלטים, לוגואים, אותיות ופריטי תצוגה.
  • בניית אב טיפוס (Prototype): חיתוך פרספקס בלייזר נפוץ בפיתוח מוצרי אב טיפוס, כי הוא מאפשר למעצבים ומהנדסים ליצור במהירות ובדייקנות דגמים של עיצובים, לבדוק את הפונקציונליות ולבצע את כל ההתאמות הנדרשות לפני ייצור המוני.
  • אמנות ואומנות: חיתוך פרספקס בלייזר יכול לשמש ליצירת דפוסים מורכבים, אלמנטים דקורטיביים, תכשיטים, קישוטים ויצירות אמנותיות אחרות.
  • אריזות: פרספקס משמש לעתים קרובות ליצירת מארזי מכשירים אלקטרוניים, מכונות או מוצרים אחרים. חיתוך לייזר מאפשר התאמה מדויקת של רכיבים, כולל פתחי יציאה למחברים ומתגים. התוצאה היא מארזים מותאמים אישית, גם פונקציונליים וגם מושכים מבחינה ויזואלית.
  • מודלים אדריכליים: חיתוך פרספקס בלייזר נפוץ בייצור מודלים אדריכליים, כי הוא מאפשר יצירת מושלים, חזיתות מבנים, מבנים מוקטנים ואלמנטים אדריכליים מורכבים בדיוק רב. השקיפות והרבגוניות של הפרספקס הופכות אותו לבחירה פופולרית בקרב אדריכליים.

חיתוך פרספקס בלייזר

חיתוך פרספקס לפי מידה

לטכנולוגיית חיתוך בלייזר יתרונות רבים, במיוחד בעבודה עם פרספקס:

  • דיוק: חיתוך בלייזר הוא אידיאלי לחיתוך מדויק. הוא מאפשר יצירת רכיבים הניתנים להצמדה בדיוק רב, ומבטיח שהמוצר הסופי עומד במפרט המבוקש.
  • חיתוך לפי מידה: הלייזר מאפשר חיתוך פרספקס לגדלים שונים וצורות מדויקות.  ומאפשר קבלת תוצאות עקביות.
  • התאמה אישית: טכנולוגיית חיתוך אקריל בלייזר מאפשרת התאמה אישית גבוהה. הרבגוניות של מכונות החיתוך בלייזר, והיכולת לעבוד עם עיצובים דיגיטליים מאפשרים מימוש רעיונות ומפרטים מותאמים אישית.
  • יעילות ומהירות: טכנולוגיית חיתוך בלייזר מציעה תהליכי חיתוך יעילים ומהירים; מרגע שהעיצוב נשלח למכונה, היא יכולה לחתוך במהירות את הפרספקס, ובכך להפחית את זמן הייצור ולהגדיל את היעילות. 

מכונות חיתוך פלסטיק בלייזר

חברת גרבוגרף מציעה 2 מכונות חיתוך פלסטיק בלייזר:

  1.  LS100 CO2 IQ – מכונה עם טכנולוגיית לייזר RF מבית Coherent USA. מכונה שקטה, מהירה וקלה לתפעול, המיועדת לסימון וחיתוך של חומרים שאינם מוליכי חום – פלסטיק, פרספקס, מתכות מצופות, עץ, עור, זכוכית, נייר וכו'. מגיעה בלווי תוכנת עיצוב גרפי בעברית, המאפשרת גם יבוא קבצים מתוכנות גרפיות אחרות. ניתן להוסיף למכונה "צילינדר" למריטה על גופים גליליים כמו בקבוקים, כוסות וחלקי צנרת.
  2. LS100 Energy – מכונת לייזר שקטה ומהירה. מיועדת לסימון וחיתוך של חומרים שאינם מוליכים חום – פלסטיק, מתכות מצופות, זכוכית וכו'. מגיעה עם טכנולוגיית קירור מים במקום אוויר. מתאימה במיוחד לחריטה של חותמות גומי, מתנות קטנות, מחזיקי מפתחות, ושילוט קטן עד בינוני.

חיתוך לייזר יכול לספק תוצאות באיכות גבוהה, ביעילות ובדיוק מקסימלי. אם אתם מחפשים פתרונות  מדויקים ומותאמים אישית. בכל מה שקשור לעבודות חיתוך בלייזר, גרבוגרף מציעה גיבוי, הדרכה וידע שעומד לרשותכם. צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת עזרה, רעיונות ותמיכה כיצד לענות במהירות והיעילות על הצרכים שלכם.

 

עוד כתבות קשורות

לכל הכתבות
Back top top