Skip to Content Contact Us
20201008 120137

איזו מכונת לייזר מתאימה לחריטה על סכינים?

לאחרונה פונים אלינו לקוחות רבים בשאלה איזו מכונה עליהם לרכוש לחריטה על סכינים ועל בוצ'רים (מגשי עץ מאסיביים). על מנת לענות על השאלה חשוב להבין את ההבדלים בין המכונות השונות ובין סוג מקור הלייזר המותקן במכונה.
מכונות הלייזר של חברת Gravotech הצרפתית משמשות למגוון סקטורים ומטרות. נעשה בהן שימוש בפעילויות תעשייתיות ולא תעשייתיות לסימון, חריטה, קישוט וחיתוך כל חומר : מפלסטיק, מתכות שונות, חומרים אקריליים, זכוכית, קרמיקה וחומרים אורגניים נוספים.
לחברה ניסיון רב בארבעה מקורות לייזר שונים – CO₂, FIBER, GREEN, HYBRID. הטכנולוגיות השונות מאפשרת לנו לענות על כל צורכי הסימון, פרסונליזציה, עקיבות והשילוט של לקוחותינו.
בסקירה זאת נתמקד בשני מקורות הלייזר המרכזיים – CO₂ ו- FIBER

חריטה על סכינים – מהו תהליך הסימון בלייזר ?

מקור הלייזר מייצר קרן אור עוצמתית ומדויקת המסוגלת לחמם ולאדות את החומר ואת נקודת המיקוד שלו. לסימון בלייזר מס' מאפיינים:
• טכנולוגיית הלייזר מתגברת על קשיות החלקים ומאפשרת סימון עדין מאוד במהירות גבוהה. התוצאה מדויקת, נקייה ובלתי מחיקה. כל זאת ללא מגע יד אדם.
• גמישות – ניתן להתאים את המכונה לכל צורך ואופי תהליך הייצור, החל בחריטה אסתטית וכלה בחריטה בקצב התעשייתי הגבוה ביותר.
• התהליך כלכלי וידידותי לסביבה – אין צורך בממיסים, דיו או כל מוצר כימי אחר לצורך חיתוך וסימון בלייזר.
• רמת אוטומציה גבוהה, המאפשרת חסכון בזמן, אנרגיה, כוח אדם וחומר בהשוואה לתהליכים מסורתיים.
מכונת הלייזר היא כלי נהדר לשיפור הפרודוקטיביות ותדמית העסק, ומציעה יצירתיות אינסופית.

אם כך, מה ההבדל בין שני מקורות הלייזר?

מכונות הלייזר CO₂ הקומפקטיות של מותג Gravograph מספקות ללקוח את כל היתרונות של טכנולוגיית חריטה וחיתוך בלייזר. המכונות מהירות, שקטות ועובדות עם מגוון רחב של חומרים אורגניים. מכונת לייזר CO₂ מתאימה לסימון, בין השאר, על כל סוגי העץ ובכלל זה בוצ'רים אך היא אינה מתאימה לסימון על סכינים העשויים ממתכת מבריקה, בדר"כ פלדת אל חלד.
מאידך, מכונות הלייזר FIBER מתאימות לסימון על מתכות וכן על סוגים מסוימים של פלסטיק. כלומר, לחריטה על סכינים יש להשתמש במכונה עם מקור לייזר FIBER. המכונה, מתוצרת Gravograph, מגיעה במספר תצורות המבטיחות תוצאות איכותיות ומרשימות.

לסיכום, לסימון בלייזר על עץ ועל מוצרי מתכת, כגון סכינים, נדרשות 2 מכונות שונות.
עם זאת, אנו בגרבוגרף ישראל (טכנולוגיות) בע"מ יכולים לתת מענה לצורך כזה ולאפשר עבודה עם מכונה אחת בלבד. לעבודה בהיקפים קטנים-בינוניים ניתן להשתמש, על מרבית סוגי הסכינים, במדבקה ייעודית לסימון על מתכות בעבודה עם מכונת לייזר CO₂. לעבודה בהיקפים גדולים מומלצת מכונה מדגם LS900 EDGE המשלבת בין שתי הטכנולוגיות – CO₂ ו- FIBER.

למידע נוסף, אנא צרו עמנו קשר 054-4880776

עוד כתבות קשורות

לכל הכתבות
Back top top