Skip to Content Contact Us
מכונת חריטה בלייזר על זכוכית – המדריך המלא

מכונת חריטה בלייזר על זכוכית – המדריך המלא

מה זה חריטה בלייזר על זכוכית?

חריטה בלייזר על זכוכית שימוש בלייזר כדי לחרוט או לצרוב עיטור או תמונה על פני הזכוכית. הלייזר מסוגל להסיר שכבות מהזכוכית וליצור אפקט "חלבי" או אפקט חריטה. ניתן להשתמש בטכניקה זו ליצירת מתנות, פרסים וקישוטים מותאמים אישית על מגוון חפצי זכוכית.

על אילו סוגי זכוכיות ניתן לחרוט בלייזר? 

מכונת הלייזר CO2 מתוצרת גרבוגרף מתאימה לחריטה גם על זכוכית סטנדרטית, המשמשת בדרך כלל לייצור כוסות, כלי מטבח בשימוש יום-יומי ובקבוקים. הדרכה מקצועית על שימוש בפרמטרים הנכונים מונעת גרימת נזק למוצר במהלך הסימון במכונה.

מכונות הלייזר משמשות גם בתעשיות ובסדנאות בעבודה עם סוגי הזכוכית הבאים:

  • זכוכית בורוסיליקט: ידועה גם בשם Pyrex או Kimax, סוג זה של זכוכית משמש בדרך כלל לציוד מעבדה וכלי מטבח. לזכוכית בורוסיליקט יש מקדם התפשטות תרמית נמוך, מה שאומר שהיא יכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות ובשינויים פתאומיים בטמפרטורה מבלי להיסדק. זה הופך אותה לפופולרית עבור חריטת לייזר, שכן היא יכולה לעמוד בחום שנוצר מהלייזר ללא נזק.
  • זכוכית קריסטל: זכוכית שידועה בבהירות ובזוהר שלה. היא משמשת לעתים קרובות להכנת כלי זכוכית משובחים, כגון כוסות יין ואגרטלים. זכוכית קריסטל ניתנת לחריטה בלייזר, אך התוצאות עשויות להיות פחות מדויקות מאשר בסוגי זכוכית אחרים, בשל תכולת העופרת הגבוהה של החומר.
  • זכוכית מחוסמת: סוג זה של זכוכית מטופל בחום ו/או כימיקלים כדי להפוך אותה לחזקה יותר ועמידה יותר בפני פגיעות. הוא נמצא בשימוש נפוץ בחלונות, דלתות מקלחת ומכשירים אלקטרוניים. ניתן לחרוט בלייזר זכוכית מחוסמת, אך התהליך עלול להחליש את הזכוכית ולנפץ אותה אם הלייזר חזק מדי.
  • מראות: מראות מיוצרות על ידי ציפוי החלק האחורי של יריעת זכוכית בחומר מחזיר אור, כגון אלומיניום. את החלק הקדמי של הזכוכית ניתן לחרוט בלייזר ליצירת עיצוב או תמונה המופיעים על פני המראה. עם זאת, יש להקפיד להימנע מפגיעה בציפוי המשקף במהלך תהליך החריטה.
  • ויטראז': ויטראז' הוא סוג של זכוכית צבעונית המשמשת לעתים קרובות בחלונות דקורטיביים ויצירות אמנות. ניתן לחרוט בלייזר, אך ייתכן שהחריטה תהיה פחות גלויה בחלקים הצבעוניים של הזכוכית.
  • זכוכית מחושלת: זהו סוג הזכוכית הנפוץ ביותר, המשמש לעתים קרובות בחלונות ובמסגרות לתמונות. ניתן לחרוט בלייזר, אך יש סכוי לפחות ניגודיות ודיוק מאשר בסוגים אחרים של זכוכית, בשל הבהירות הנמוכה שלה.
  • קרמיקה מזכוכית: חומרים אלה הם הכלאה של זכוכית וקרמיקה, ונעשה בהם שימוש נפוץ בכלי בישול וכלי חרס. ניתן לחרוט אותם בלייזר, אך התוצאות עשויות להיות פחות צפויות בשל שינויים בהרכב החומר.

 

על אילו סוגי זכוכיות ניתן לחרוט בלייזר?

למי מיועדת מכונת חריטה בלייזר על זכוכית?

מכונות חריטה בלייזר לזכוכית יכולות לשמש במגוון עסקים:

  • מכונות חריטה בלייזר יכולות לשמש אמנים ומעצבים ליצירת אמנות זכוכית בהתאמה אישית, כגון אגרטלים חרוטים, מראות ופסלים.
  • פריטי זכוכית עם חריטה בלייזר יכולים ליצור מתנות ייחודיות ומותאמות אישית לאירועים מיוחדים, כגון חתונות, ימי הולדת וימי נישואין. חנויות מתנות ובוטיקים יכולים להשתמש במכונות חריטה בלייזר כדי ליצור כלי זכוכית מותאמים אישית, כגון כוסות יין, כוסות וחלילי שמפניה וכן בקבוקי בושם.
  • יצרנים וספקים של מוצרי זכוכית, כגון כוסות יין, גביעים ושלטים, יכולים להשתמש במכונות חריטה בלייזר כדי להוסיף עיצובים ולוגואים מותאמים אישית למוצרים שלהם.
  • עסקים המתמחים בשירותי חריטה והתאמה אישית יכולים להציע חריטה בלייזר על זכוכית כשירות ללקוחותיהם. זה יכול לכלול חריטה על פריטי זכוכית שהביאו לקוחות, כמו גם מכירת פריטי זכוכית מוכנים שנחרטו בלייזר בעיצובים מותאמים אישית.

האם ניתן לרכוש מכונת חריטה בלייזר על זכוכית גם לצרכים ביתיים?

בהחלט, בגרבוגרף למשל.

גרבוגר-ף הינה חברה מובילה בענף חריטת הלייזר ואנו גאים להציע ללקוחות בישראל את מכונות חריטת לייזר לזכוכית האיכותיות והמתקדמות ביותר שלנו. המכונות שלנו מתוכננות עם הטכנולוגיה העדכנית ביותר ותכונות ידידותיות למשתמש כדי לספק דיוק וקלות שימוש. מכונות החריטה בלייזר הביתיות שלנו בטוחות, אמינות ומפיקות תוצאות באיכות גבוהה בכל פעם. אנו מציעים מגוון רחב של דגמים, עם אפשרויות הניתנות להתאמה אישית כדי להבטיח שהמכונה מותאמת לדרישות הייחודיות שלכם. עם גרבוגרף, אתם בטוחים שהשקעתם במוצר איכותי המגובה בשירות לקוחות ותמיכה יוצאי דופן. 

צרו איתנו קשר עוד היום כדי ללמוד עוד על המוצרים והשירותים שלנו.

סיכום

בעוד שישנן מכונות חריטה בלייזר לזכוכית המשווקות לשימוש ביתי, חשוב לנקוט משנה זהירות ולנקוט באמצעי הבטיחות הנדרשים בעת ניסיון לחרוט זכוכית בבית. בין אם אתה בעל עסק או אדם פרטי המעוניין ליצור כלי זכוכית מותאמים אישית, חשוב לבחור במכונת חריטת לייזר בעלת מוניטין ולפעול לפי הנחיות הבטיחות המתאימות כדי להשיג תוצאות באיכות גבוהה ולהימנע מפציעה.

עוד כתבות קשורות

לכל הכתבות
Back top top