Skip to Content Contact Us
מכונת לייזר לחיתוך וחריטה – איך זה עובד?

מכונת לייזר לחיתוך וחריטה – איך זה עובד?

מכונות חיתוך לייזר ביתיות או משרדיות הפכו לנגישות יותר מאי פעם. הטכנולוגיה הזו מאפשרת אופציות חדשות וחדשניות לעסקים ופרטיים כאחד, הן עבור מתחילים והן עבור כאלה שמנוסים.

מה זה מכונת לייזר לחיתוך וחריטה?

מכונת חיתוך בלייזר היא מכונה המופעלת באמצעות תוכנת מחשב. המכונה מפעילה קרן לייזר, המשמשת במגוון רחב של תעשיות לצורך חיתוך ועיצוב מדויק של חומרים. מכונת לייזר פולטת קרן לייזר בעלת עוצמה גבוהה, ששורפת, מאדה, מתיכה או ממיסה את חומר הגלם, ומותירה אחריה עיצוב מוגמר ומדויק.

איך מכונת לייזר לחיתוך וחריטה עובדת?

במכונת חיתוך בלייזר, קרן הלייזר פוגעת במשטח החומר ומחממת אותו לטמפרטורה כה גבוהה, עד שהחומר נמס או מתאדה לחלוטין. לאחר שקרן הלייזר חדרה את החומר, מתחיל תהליך החיתוך בפועל. מערכת הלייזר עוקבת, אחר הגיאומטריה שהוגדרה בתוכנה, וחותכת בהתאם. אנשים נוטים לחשוב כי מכונת לייזר חורטת את החומר ולא כך הוא. חריטה על גבי חומרים מתבצעת באמצעות סכין במכונות חריטה או CNC. לעומת זאת, קרן הלייזר צורבת את פני השטח וגורמת לסימון על גבי החומר. עומק הסימון נקבע על ידי סוג הקרן, עוצמת הלייזר ומהירות הסימון. על כן, נכון להגדיר את התהליך סימון בלייזר ולא חריטה בלייזר.

אילו חומרים ניתן לעבד באמצעות מכונה כזו?

עץ – שימוש במכונת לייזר לחיתוך וחריטה של עץ הוא נקי ובטוח יותר מאשר שימוש בכלי כמו מסור, שיוצר לכלוך בסביבת העבודה. חיתוך בלייזר הוא מדויק מאוד, וניתן ליצור פינות הדוקות יותר, קימורים חלקים יותר ועיצובי חיתוך מורכבים, והאפשרויות למעשה הן אינסופיות.

פלסטיק – ניתן לחתוך בלייזר מגוון רחב של סוגי פלסטיק. היתרון הגדול הוא שבסוגי פלסטיק מסויימים, אפשר לחתוך  יריעות רבות בבת אחת, מבלי שהחומר ירותך בטעות. בעזרת מכונת לייזר ניתן לעבד מגוון סוגי פלסטיק כגון אקריליק, פוליקרבונט, ABS, פוליפרופילן, דלרין, פוליאמיד, פוליאסטר או פוליאתילן

מתכת – חיתוך מתכת הוא סיפור שונה לגמרי. מתכת היא רפלקטיבית ומוליכת חום, מה שאומר שהלייזר צריך לחשוף שטח קטן יותר לאלומה חזקה יותר על מנת לחתוך. כמו כן, למתכות שונות יש תכונות שונות המשפיעות על אופן החיתוך שלהן. באמצעות קרן לייזר מסוג CO2 ניתן לסמן על מתכות מצופות כגון אלומיניום אנודייז. בסימון מתכות חשופות כמו למשל פלדת אל חלד, פליז זהב וכד' ובחיתוך מתכות, לעומת זאת, משתמשים בלייזר מסוג Fiber.

חשוב מאוד! – ישנם חומרים שאסור לחתוך או לחרוט בלייזר כדי לא לייצר גזים רעילים או אבק שעלולים לפגוע במכונה או במפעיל. חומרים אלו כוללים בין היתר: סיבי פחמן, פוליוויניל כלוריד (PVC), טפלון, וכל חומר המכיל הלוגנים (פלואור, כלור, ברום, יוד), אפוקסי וכד'.

דגשים חשובים לתחילת עבודה עם מכונת לייזר לחיתוך וסימון:

לפני שמתחילים, יש לשים לב לשתי ההגדרות החשובות ביותר למכונת חיתוך בלייזר:

עוצמת חיתוך – מגדירה את עוצמת הלייזר, בהתאם לסוג החומר לעיבוד.

מהירות חיתוך – קובעת את מהירות התזוזה של ראש הלייזר, גם היא בהתאם לסוג החומר לעיבוד.

למען בטיחות המפעיל והסובבים אותו, מומלץ לרכוש מכונה סגורה המוגדרת כ- CLASS1. מכונה כזאת מבטיחה הגנה מלאה מפני קרן הלייזר. פתיחת דלת המכונה תעצור מיידית את פעילותה. בעבודה עם מכונה פתוחה או כזאת שאין לה תעודת CLASS1, חשוב לחבוש משקפי מגן מיוחדים. כמו כן, נדרש לשמור עם סביבת עבודה נקייה, ולוודא שיש מטף כיבוי זמין. אחד היתרונות החשובים ביותר של המכונות של חברת גרבוגרף הוא שהמכונות הן הבטוחות ביותר בשוק כיום ואינן מצריכות עבודה עם משקפי מגן. כל זאת ועוד המכונות מיוצרות בהתאמה אישית לצרכי הלקוח.

עוד כתבות קשורות

לכל הכתבות
Back top top